Sol, regn, sol, regn

OK, jag är tacksam över att hyresvärden tar hand om området vi bor i vad gäller trädgårdsarbete och dyligt, MEN att klippa gräset halv åtta är INTE ok! Så vaknade vi idag.
Som tur var sken solen och jag gled upp ur sängen och gjorde frukost. Vi var lite rastlösa och bestämde träff med mina föräldrar i stan över en lunch. Jag skulle ju ändå till MVC för att lämna pisseprovet. Vi mötter upp och gick till Norre Port där vi åt Italiensk buffé. Min bror kom oxå förbi.

 

Tanken var egentligen att mina föräldrar skulle komma på fika idag, så efter lunchen bestämde vi att så skulle det bli. Jag och älsklingen gick inom torget och köpte på oss lite frukt och bananer till banankakan jag lovade mina föräldrar att baka. Visste dock inte att den skulle stå såå länge i ugnen, men vi passade på att slappa och smälta lunchen i vår mysiga soffa. =)



Vi fikade och tjabbade och när dom åkt tog vi en vända till stan, igen. Sen Flygstaden efter det. Måste verkligen ha ett par nya skor. Mina är så välanvända så att det är hål under skon! ILLA! Men var inte på skohumör så det blev handling på Willys och hem och laga mat. Och gissa vad det blev? POTATISMOS och fiskpinnar!! (Mamma hade nämligen garanterat mig att de potatisarna som finns nu går utmärkt att göra mos av. SÅ rätt hon hade!)

Sen maten har vi legat i soffan och jäst. Har kikat runt lite på nätet om vad vi ska packa ner i BBväskan. Kanske lite tidigt att tänka på redan, men hellre det än försent. En vän födde nästan en månad för tidigt nyss....
Vi gick in i V 26 idag och på måndag är det dags för första "mäta-magen"besöket hos barnmorskan. =)


Kommentarer
Postat av: Ninni

Åh, spännande med första magmätningen :)

Ps. Lika bra att packa en väska ja, kommer jag med göra i god tid - gör ju inget om den står redo.

2010-08-19 @ 07:30:00
URL: http://ninnirunemyr.blogg.se/
Postat av: Ulla

Hej!

Mycket bra idé att packa BBväskan redan nu, man vet aldrig när den lill* vill titta ut!

Packa ner en bra bok, kanske lite korsord, godis (ett måste!), bekväma byxor o trosor (även fast sjukhusets trosr faktiskt är helt ok!), pyjamas, morgonrock, lite kläder till bebisen förstås.

Tja, det var nog allt jag kunde komma på nu!

Kram på dej! / Ulla

2010-08-23 @ 19:48:26

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...