Sömn är inte överskattat

Har funderat ett tag på en grej, sömnen när bebis väl kommit. Jag tar inte förgivet att vi ska
få världens snällaste bebis som sover efter klockan, men jag ser heller inte det värsta, tex
kolikbarn. MEN småsaker som när sambon ska upp och jobba "mitt i natten", hur gör
man med väckarklockan? Vill ju gärna inte att bebis ska vakna då. Hur gör man med
sambon om bebis skriker hela natten och sen ska han tvingas jobba en hel dag utan sömn?!

Hur gjorde ni? Alla tips är välkomna!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Simon jobbar ju skift men det har funkat jättebra ändå. I början kunde Saga gnälla till lite när klockan ringde men dem måste ju vänja sig vid ljud...annars får man det inte roligt sen. När barnen varit vakna å skrikit på natten har jag bara gått ut ifrån sovrummet med dem å nattat dem i vardagsrummet. Vissa trötta dar har väl simon fått på jobbet men det finns inte så mycket att göra åt =) det hör ju till. Lycka till med allt Kramiz

2010-10-15 @ 08:34:29
Postat av: Cissi

Vi gjorde som vanligt, väckarklockan fick ringa (mannen fick några sparkar på smalbenen för att vakna snabbare, haha) ;)

2010-10-15 @ 08:54:56
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Det slutade med att jag tog med Viggo och gick upp vid 4 så C fick sova ! mitt samvete säger att nattskiften är mina eftersom han jobbar. Men tyvärr är det svårt när man bor i en 2.a utan dörrar ! Vi skulle verkligen behöva flytta. ( dock är detta peppar- peppar FÖRSTA riktigt jobbiga natten sen viggo föddes, så jag ska verkligen inte klaga ! )

Kram

2010-10-15 @ 10:36:09
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Ulla

Henke har en jättebra väckarklocka, som ingen annan vaknar av. Den har nämligen en liten platta med en vibrator som man lägger under kudden eller madrassen! Skitbra! Jag sover fortfarande som en stock de dagar han ska upp före mej!

2010-10-15 @ 14:30:01
Postat av: jennie

jag har tagit alla nätter då ja ammat, o nätterna när hon vaknade o inte velat somna så satt vi ute i soffan så mike fick sova ostört.

fick helt enkelt sova när hon gjorde de, ex på dagarna för att orka. annars är de helt enkelt att härda ut..

man sover mycket ytligare (även jag tro de eller ej då ja tidigare alltid sovit som en stock o säkert kunnat sova mig igenom en jordbävning om så skulle va, nu kan ja vakna av en knappnål falla typ..) haha så första signalen från mikes telefon vaknade ja av o stängde av den innan calla ens hunnit reagera, så väckte ja mike så de har gått bra me klockan :P

2010-10-16 @ 01:02:34
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2be

bebisen vaknar nog inte av klockan :P det gjorde inte vincent iallafall. och om den vaknar, så ge den mat så den somnar om :P pöss

2010-10-17 @ 22:18:04
URL: http://donkens.blogg.se/

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...