Jag önskar ni kunde se...

Jag önskar ni kunde se det jag ser nu. Färgspelet på himmelen. Mitt nästan två meter breda fönster visar det finaste fotografiet jag sett på länge. Längst bort på himlen är den blå, ovanför hänger en tjock ridå med hopsatta molntussar, redo att ge vika åt solens strålar. Tussarna, som sticker ut ur den tavelliknande oranga himmelen, ungefär som en 3D tavla, är rosa av solens penslar. Rosa vågor. Eldar. Vågorna ändrar färg. Det går snabbt nu. Oranga stora fält öppnar upp det gråa trista. Mer blått...
Kaffet och gröten är slut, vitaminerna svalda och klockan tickar "nu-är det-dags-att-öka". Undra hur stark solen hade varit om den nått mitt fönster idag...

Kommentarer

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...