Frustrerad!


AAH! Idag var det tredje gången en busschaufför vägrar öppna mittendörrarna utan säger att jag ska gå på där fram ist. För att det ska vara smidigare! Smidigare?! Kanppast smidigare att backa genom hela bussen med en vagn som är bred och har röliga framhjul! Hon körde lixom inte ens in till kanten med bussen så jag var ju tvungen att gå på där fram. Sen har hon mage att köra innan jag ens hinner fram till platsen för vagnen.

Busstant: - Det är smidigare om du går på här.
Jag: -Men då måste jag ju backa genom hela bussen!
Busstant: -Varför då?
Jag: -Men det står ju att jag ska stå med vagnen i den riktiningen och jag har ingen plats att vända.
Busstant: -Jaha...
Jag: -Ja, det visar ju bilden att vagnen ska stå åt det hållet.
Busstant: ...

Under samtalet går jag på, backandes, och betalar, och hinner fan knappt ställa mig på plats innan hon gasar iväg. Kärringjävel! Asarg muttrar jag mig genom hela resan och letar fram telenummret till "hennes chef". Men jag går ist in på bussterminalen och frågar hur jag ska åka med vagnen. Och självklart svarar hon att jag inte alls behöver gå på fram! Hon förklarar det med att chaufförerna är så stressade och fokuserade på tidtabellen att det går snabbare om vagnar gå på fram (för annars ska vagnen in, "spännas fast", gå fram och betala), en då vill chaufförerna att man ska gå in fram, betala och så kör dom, utan att man är fastspänd! Ne, det blir nog ett mejl till Hallandsposten!

Hur fan kan man uppmana att åka mer kollektivt när chaufförerna är så otrevliga?! Och sen får det ju max plats 2 vagnar och ingen rullator, eller tre rullatorer och ingen barnvagn... Aah ni fattar!

Ne, nu ska bitterfittan (uttryck lånat av Glitterfjolla) ta sig en kopp kaffe och lugna ner sig! Jävligt gött att den nya bilen kommer på fredag!


Kommentarer
Postat av: Kattiz

klaga lite från mig med!! håller med dig! :)

2011-04-12 @ 15:14:45
URL: http://beliveindance.blogg.se/
Postat av: Liv

Busschaufförer är ett eget släkte...

2011-04-12 @ 19:44:44

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...