Packlista!



Kanske liiiite i tidigaste laget men lika bra det, man kommer alltid på saker i efterhand. Vi ska ju som sagt snart ut och resa. Jag älskar att resa och har vart både på charterresor och egenplanerade resor. (favoriten är faktiskt de resor jag satt ihop under resans gång, saknar Thailand!!). Men nu reser vi ju med barn och då var charter ett givet alternativ.

Att resa med barn är ju helt nytt för mig. Det är svårt att skriva en "egen" packlista, kommer på saker till lillan hela tiden. (Har en egen pcklista till henne.) Kommer väl sluta med att hon får packa i den stora väskan och jag i den lilla, hehe. Sen ska det ju packas åt gubben oxå. Han packar det han tycker att han behöver, och jag packar det jag vet att han behöver. Å sen är det ju allt därimellan...

Har ni några tips till oss nu när vi ska ut och resa? Vi ska resa till Mallorca i slutet av maj.
(alla tips är välkomna, både för bebisar och vuxna)



Läääängtar!


Kommentarer
Postat av: Hulda

Det är inte alls för tidigt. Vi körde till sverige i lördags och ska nu vara hemma i 2 underbara veckor. Mycket som ska med som man helst inte ville glömma. Jag började på listan redan i februari och har fyllt på efterhand när jag har kommit på mer...och det verkar som vi har fått med allt vi ville. Resevagn är ett hett tips inför resan, fast det är klart lillan är kasnke för liten? Vi ska köpa en resevagn till melvin nu för att slippa dra med sittvagnen till Polen i sommar. Sittvagnen är nämligen mycket större än liggvagnen märkte vi när vi pckade bilen inför hemresan i lördags :-) Resevagnen vi ska köpa har fullt liggläge så även små barn kan ha den..kasnke inte lika bekväm som en "vanlig" vagn men helt ok för en vecka.

2011-04-22 @ 09:13:19
Postat av: Lisa

Ja men planeringen är ju halva nöjet, så det är klart att man inte kan börja med en packlista förtidigt...

Har själv sammanställt en ganska omfattande packlista för barn som ska på solsemester. Du hittar den här:

http://www.resamedbarn.eu/packlista-resa-med-sma-barn/



Jag är alltid ute efter nya smarta tillägg till packlistan. Hoppas du publicerar din när du kommer hem samt berättar om något var onödigt eller extra bra att ha med...

2011-05-22 @ 22:54:52
URL: http://www.resamedbarn.eu/blogg

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...