Diskbråck


När jag vaknade i tisdags fick jag nog av min smärta i ryggen och ringde 1177. Dom skickade mig vidare till min vårdcentral och sen vidare till en sjukgymnast. Efter ett par övningar och en del känn och kläm konstaterade hon att jag hade en diskutjutning.
Disken mellan två av kotorna i ländryggen har spruckigt och en del av det geléaktiga ämnet har pressats ut mellan kotorna och lagt sig som en bubbla. Den bubblan trycker på mina nerver som i sin tur leder till att benen "somnar" och att det värker ner i skinkorna.

Jag får inte böja mig fram på fyra dagar och ska göra 10 "rygglyft" varannan timme i sju dagar. Äta två panodil + en ipren var fjärde timme tillsvidare.

Om det läker? Nej. En disk ser ut som skalet på en lök, många olika lager. En spricka kan slutas men aldrig läka helt. Förhoppningsvis blir jag av med mina smärtor och disken "trycks tillbaka" på rätt plats igen, men jag måste alltid vara försiktig i framtiden.





Kommentarer
Postat av: ulrica

Låter inge kul vännen :( hoppas du blir av med smärtorna iaf!

2011-12-01 @ 17:06:39
URL: http://ulricalovisa.blogg.se/

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...