Nojjig - går det över?!


Lillan ligger på soffan och sover samtidigt som jag "pumpar"
musik med Spotify.

Hon ligger på magen,
men på BB sa dom att bebisar "ska" ligga på rygg och sova,
för enligt studier så har plötslig spädbarnsdöd
minskat genom att bebisar sover på rygg.
Nojjig som jag blir - av minsta lilla nuförtiden - så måste jag kolla
henne stup i kvarten så hon andas.
Jag vill verkligen inte vara en hönsmorsa men det är fan omöjligt
att inte nojja upp mig för minsta lilla.
När älsklingen ville att vi skulle testa nappen redan första veckan
började jag nästan gråta!
Eller den gången han nästan hade gett henne ersättning (för
att jag var iväg lite väl länge och lillan skrek honom stressad)
blev jag arg och irriterad!

Hur kan jag slappna av?!



Nu har hon sovit totalt 4 timmar i korgen.

När hon ska sova för natten ligger hon på sidan,
hon gillar inte att ligga på rygg,
och först nu har jag börjat slappna av.

Har ni låtit era bebisar sova hela nätter på mage?


Kommentarer
Postat av: emma

glöm inte att skriva hennes namn i korgen sen bara :)

2011-01-05 @ 14:45:40
Postat av: Anonym

endast sidan, o då med en handduk framför magen så att hon inte kunnat tippa över på mage, som sagt känns inte helt säkert då huvudet fortfarande är så tungt, känns lixom nojigt o inte veta om dom klarar att vända själva om dom får mun o näsa ner när dom sover..

2011-01-05 @ 17:40:41
Postat av: Ninni

Haha, här stoppade de napp i munnen på dem efter nga timmar :) Här säger de ju också rygg eg när de sover i sin säng. Har du henne under uppsikt tex i vagnen så passa då på att lägg på sidan för att undvika platt huvud. Men vägrar hon rygg så testa då som ovanstående inlägget skrev med ngt så hon ej kan rulla runt. Men förstår abslolut din oro! Elsa är av med all övervakning nu och så fort jag lägger ifrån mig henne så blir jag nojig!

2011-01-05 @ 21:04:00
URL: http://ninnirunemyr.blogg.se/
Postat av: ulrica

jag kommer säkert bli likadan! Det är nog inte ovanligt....

2011-01-09 @ 00:31:10
URL: http://ulricalovisa.blogg.se/

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...