Gräsänka


Jaha, då var man inne på dag 2 som gräsänka. Älsklingen åkte hemifrån tidigt igår morse till Göteborg, där han skulle på race. Jag och lillan hade bestämt träff med Elsa och Ninni och vid halv tolv satt vi på Åhléns café och matade barnen, medan Thore kollade på/hjälpte till. Efteråt gick vi i några affären, men Ninni åkte hem och det började ösregna och åska, så jag och Thore åkte till Eurostop, matade lillan, käkade och shoppade lite till. Vips så blev klockan sex (!!!) och jag och lillan hann inte mer än att komma hem innan d var dags för mat igen och när jag hängt upp tvätten (som jag glömt att jag satt på innan jag åkte), tagit på lillan pyjamasen och börjat röja lite, ringde Thore och ville komma över på vin och pizza (som jag tjatat på honom om hela dagen). Så vi satt och tjötade massa gamla minnen och drack både öl och vin fram till midnatt, till jag kom på att jag skulle ju vara ensam med lillan dagen efter....

Idag vaknade jag föör tidigt med en liten skallebank över heela huvudet! Får se vad dagen bjuder på. Skönast hade varit slapp på soffan med cola och choklad, men det är ju inte som förr.... Nu ska jag jaga fatt på dottern min och se om hon vill sova en stund.



Älsklingen och jag sommaren tio.


Kommentarer

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...