Somna utan gråt

Så heter boken vars metod vi kör på för fullt nu. Författaren heter Elizabeth Pantley.



För er som inte har barn eller inte har upptäckt metoder kan jag förklara lite snabbt: Det finns olika metoder man kan ta till om inte ens barn sover som dom "ska" / som man vill. Låter kanske knasigt att man ska behöva ta till metoder, men i desperationens dimma av sömnlösa nätter så kan en sådan metod vara räddningen. Vissa funkar, andra inte...

Jag köpte boken utan att ha hört något om den. Jag var inte ens på jakt efter någon metod. Jag levde i dimman och trodde det skulle vara så. Boken låg i ett par veckor men sen började jag skumma igenom den och efter ha läst stycket med fakta kring sömnen så förstog jag direkt att vi gjort "fel".

Så nu har vi kört på snällvarianten sen i onsdags och Meja har sovit i sin spjälsäng helt själv utan att somna med bröstet i mun! =) Första försöket lyckades så bra att vi bara inte kunde ge upp när andra natten inte ville sig. Nu är det fjärde nattningen som hon sovit i sin säng och jag är piggare än någonsin.
 
Kan verkligen rekomendera denna bok!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag har en liten tjej som är några veckor äldre än Meja. För någon vecka sedan köpte jag också den boken. Mycket bra! Men jag undrar vad du menar med att ni gjort helt fel? Hur har ni fått Meja att somna tidigare? Jag är så himla nyfiken på hur andra gör, då jag själv inte riktigt vet hur jag vill göra... Tycker att det är så svårt då det finns en massa "tyckare" i ens omgivning. Det jag önskar är att få till en sovrutin som fungerar för vår familj och inte för någon annan. Men det är svårt, som sagt. Sover Meja hela natten utan mat?

2011-03-06 @ 14:25:58

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...