Håråsånt


Ja, som ni märker så får inte bloggen så mkt kärlek. Har lite annat jag måste fylla mina luckor med. =) Men jag gör mitt bästa.
Igår tog jag mig tid att färga håret. Testade den hära "nya" färgen som bara ska sitta i 10 minuter. Väldigt smidigt tänkte jag, men det betyder ju även att färgen sätter sig snabbare, vilket i sin tur lämnade mitt huvud fullt med färgfläckar som jag inte hade en chans att hinna få bort! Inte smidigt. Nu i efterhand så kan jag knappt se någon "före-efter"skillnad. Men håret har fått sin amoniakchock så nu känns det inte så torrt och äckligt längre. (Snacka om hormonkänsligt hår. Kalufsen är inte sig lik och hårbotten kan liknas med en svettig gammal gubbe som inte duschat på en vecka! Blää!

Så, fram med era husmorstips. Hur får jag tillbaka mitt hår? Måste jag vänta till jag ammat klart eller finns det genvägar?



Här gillar jag mitt hår. Det var långt och fint.
Midsommar - 09


Kommentarer
Postat av: ulrica

Köpt "hårform" eller liknande tabletter på Naturapoteket och hårinpackningar hos frisören. Finns även nåt som heter Priorin som ska vara bra. Eller testa det som Noscarlett kör på- ricinolja! Hennes hår har ju växt ordentligt så det verkar ju funka.

2011-03-29 @ 12:55:03
URL: http://ulricalovisa.blogg.se/

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...