Syttene maj!




Idag är det Norges nationaldag, och för er som inte vet det är jag halvnorsk.
Min pappa kom till Sverige när han var 20 år och sen jag föddes har vi vart i Norge på semester varje år.
Jag älskar naturen och doften av daggtäckt gräs på morgonen. Jag skäms när jag tänker på hur längesedan jag var och hälsade på farfar. (Det var minst 11 år sedan!!) Hoppas vi hinner åka upp en gång till innan husen säljs och släkingarna försvinner...

Som tradition blir det våfflor, is och brus på 17:de maj. Så vi åkte hem till mina föräldrar och där stod pappa vid spisen och gräddade vofflor som vi tryckte i oss med grädde och sylt!


Kommentarer
Postat av: ulrica

Grattis din norska torsk! =) Hoppas ni hade en mysig dag!

2011-05-18 @ 00:52:03
URL: http://ulricalovisa.blogg.se/

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...