Förskola



Igår fick jag äntligen tag på förskolechefen för den förskola vi helst vill ha till Meja. Beskedet hon kunde lämna var aningen osäkert och hon bad mig att inte ta ut något i förskott, men kanske eventuellt så förhoppningsvis ska vi få hem papper nästa vecka.
Härom kvällen blev jag aningen frustrerad över att vi inte fått höra något så jag kollade genom alla förskolor i närheten och på väg till jobbet och ansökte om plats, totalt 10 st. Tänkte att nån har väl ledigt. Så OM hon nu inte får på "alt 1"har vi några andra förskolor som oxå går bra.

Vi tackade nej till platsen på Vittra. Liam går där så för enkelhetens skull hade det ju helt klart varit smidigast, men vi kände att det inte riktigt var en förskola för Meja, inte nu iaf. Med det funkar toppen för Liam, men han säger ofta att han saknar den gamla förskolan och alla kompisar, men vi hoppas att det går över. Jag har lovat att han ska få bjuda de kompisarna på hans kalas i februari.

Så nu hoppas vi att de dimper ner ett brev med goda nyheter i lådan nästa vecka. =)


Kommentarer

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...