Sleepy


Idag var det dags för babysim. Nu var det tre veckor sen sist. Först var ledarna sjuka och förra gången var Meja sjuk. Vilken glädje det var när Meja hoppade i. Hon plaskade och busade och var helnöjd. Hoppade från kanten och "trillade i" och alla dyk gick super!

Efteråt tryckte jag i henne lite banan och sen somnade hon direkt i bilen. Bar över henne till vagnen och sammanlagt sov hon nästan 1,5 tim! Så var det med dom ät och sovtiderna. Försökte få henne att somna en stund vid tre. Tog ungarna på en promenad, men storebror var såå intressant... Så lillan däckade vid halv sju, då hade hon vart vaken sen 12!

Frågade på BVC om det hära med sovstunderna på dagen. Där sa dom bara att alla barn är olika och behöver olika mkt sömn. Tack för den hjälpen lixom. Men hon tyckte vi skulle köra på som vanligt. Kan ju inte tvinga henne att sova när hon är pigg. Ibland kan det även räcka med vila tydligen.

Natten till idag sov hon från tio i sex till tio över sju! Men beror det då på att hon måste ta igen sig efter dagen? Och jag upplever ibland att hon sover oroligare när hon inte sovit tillräckligt på dagen. Men det kunde tydligen bero på utvecklingen eller tänder.
Jag blir inte klok på detta. Men nu har jag petat ner ett långt och helt ointressant inlägg om detta iaf.



Här kan man sova...?!


Kommentarer
Postat av: Hulda

INte alls ointressant. Kul att läsa om vad BVC säger och vad de säger här...inte alls samma sak. Här ska alla barn följa samma ark och mall..alla ska kunna och göra samma saker som alla andra barn vid den tiden och nåde det barnet spm råkar ligga en månad bak med något...då blir man skickad till Fysioterapeuten. För att ta ett exempel..min son hittade sina fötter tidigt men han ville asbolut inte ta dem i munnen (konstigt eller...hur gott är det eg. med fötter ;-)? ) På helsestasjonen här var det en stor grej han SKA stoppe fötterna i munnen, medan besöket jag gjorde i Sverige sa...ja men alla barn gör inte det helt enkelt... Åh vad jag önskar att jag fick gå på BVC i Sverige istället för här...de stressar upp mig här!!!! Oj blev ett långt meddelande...nåja har du läst hit så hade det nog varit ganska intressant ändå...hahaha

2011-10-20 @ 09:20:06

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...