Första tanden!


Jag såg den! Och mormor oxå! Mejas första tand. =) Komiskt att jag började tjata om tänder redan när hon började peta sig i gapet och stoppa in allt hon såg i den stackars munnen, typ redan vid fyra-fem månader. Var hon lite varm, ja då var det tänder. Sket hon diarré, ja då var det tänder. TJI fick jag!
Men i fredags kunde vi konstatera att den var där. Undra hur lång tid det tar innan den kommer fram helt? Och när ska den börja borstas? Med eller utan tandkräm?

(finns ingen bild på tanden,
helt omöjligt att få på kort)




Kommentarer
Postat av: Hulda

KUL! :-D



Börja borsta direkt och med barntandkräm. Det finns tandräm från Colgate t ex med mild mintsmak från 0-6 år. Jag tog mintsmak direkt till Melvin eftersom jag inte tycker han ska vänja dig vid frukttandkrämssmaken. För vi har ju ingen tandkräm till vuxna som smakar furkt. Kan vara lite knivigt att borsta, Melvin han hatar det och kniper igen munnen eller så är tungan där och trycker undan borsten. Men vi kämpar på och försöker distrahera honom med annat under tiden :-)

Postat av: ulrica

nämen har lillfisen fått en tand =) Verkar hon ha ont? Tycker oxå ni ska börja bortsa ganska snart, kan ju hoppas att meja tycker det är lite kul och smakar gott!

2011-09-19 @ 18:51:28
URL: http://ulricalovisa.blogg.se/

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...