Dagis - dag 3


På fredagsmorgonen var det älsklingens tur att ha feber och hosta, så jag och Meja pallade iväg själva till dagis. Efter en stund smet jag iväg för att ringa jobbet.
(Jag följde rådet jag fått från många i min närhet, att stanna hemma nästa vecka och verkligen vila upp mig, att passa på när jag verkligen kan, för att bli 100% frisk.) Vi sköt på min premiär en vecka och nu i efterhand känner jag att det var ett klokt beslut. Hostar forfarande en hel del och äter penecillin till på torsdag. Skulle inte förvåna mig om jag drar på mig någon dagissjuka nu när immunförsvaret är nere.

På dagis gick det bra, precis som de andra dagarna. Var visst först på måndag som vi skulle gå ifrån en stund. Vi var ute lite efter fruktstunden, men Meja var trött och gnällig, (hon har oxå fått hosta nu), så vi gick in före de andra. Det blåser så sjukt mkt på gården att hon till och med blåste omkull. =/

Till middag blev det soppa och det var ju nästan helt omöjligt för henne att äta själv. Å smörgåsen hon fick tuggade å tuggade hon och tillslut satte hon den i halsen och sen spottade ut den. (Är lite nervös hur det ska gå med maten faktiskt. Hon har ju än så länge inte mkt hjälp av sina framtänder, dom är bara ute ett par millimeter.)

Medan hon sov satte jag mig och pysslade ihop en fotobok som ska ligga på dagis till Meja att titta i. Slistrade och klippte i 1,5 tim men blev ändå inte klar. När jag väckte Meja gick vi hem direkt och jag åkte till affären och handlade lite.




Meja tittar i någons fotobok.



Va? Sa du något? =)


Kommentarer

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...