Allergisk vid 18 månader

Sen ett par veckor tillbaka har Meja kliat sig mkt i ögonen. Då är det inte bara när hon är trött, utan mer så fort hon får tillfälle. Visst har tankarna om allergi slagit mig ett par gånger, eftersom jag själv är allergisk, men igår ringde jag 1177 och rådfrågade. På dagis hade hon kliat så ögat var nästintill igensvullet så dom fick gå in med henne och tvätta med vatten. Usch, jag vet ju så väl hur jobbigt det är!
Idag har vi fått tid till vårdcentralen i hopp om att få lite ögondroppar iaf. Så ska jag försöka få ett blodprov så vi vet vad hon är allergisk mot. (är det katten så måste vi göra oss av med den).

Har ni några allergiska barn? När upptäcktes det och hur?


Kommentarer
Postat av: ulla

När William var ett par år, upptäckte vi att han inte alls mådde bra när han varit hos grannarna, som hade ett antal katter.

Vi undersökte saken, o det visade sig att han var HYPER-allergisk!

Fick han inte rätt medicin kunde han dö..

Men, nu verkar det som att han är på väg att växa ifrån det, de flesta av hans kompisar har katt, o när han är där o leker får han mest bara lite kli i ögonen o pip i halsen, inte alls så illa som det varit förut! Mycket skönt!

Så förhoppningsvis växer han ifrån det helt till han blir vuxen!

Kram Ulla

2012-05-04 @ 14:49:27
URL: http://bullmamsen.blogspot.com

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...