Underbara skitunge!


I natt/i morse, närmare bestämt halv fem, fick lillan för sig att vakna, och vägra somna om. Tillslut blev det ett jäkla liv men envis som jag är ville jag inte ge henne mat. Hon har ju klarat sig i två veckor utan nattmål. Så jag gav henne vatten. Men vatten är tunnare än ersättning så de stora hålen chockade lillan som bara satte vattnet i halsen. Å det gjorde henne ännu argare så det var bara till att slänga fram tutten. En stund senare sov hon gott i sängen igen och vi tog sovmorgon till halv åtta.



Har era 4 månaders bebisar också vaknat om nätterna helt plötsligt och inte kan somna om? Hur gjorde ni?

Som test ska jag nu ge lillan ett extra mål mat på dagen så hon håller sig mätt. Och skulle hon ändå vakna och vägra somna om tänker jag köra med vatten. Hon får inte vänja sig vid mat igen... PUH!

Nu ska jag förbereda gröt a la bröstmjölk till sötisen som sover i vagnen.



Kommentarer
Postat av: Hulda

Melvin vaknar fortfarande om natten och vill ha mat och han är 5,5 mån. Men tyvärr tror jag eg. inte det är av hunger han vaknar utan av en blöja som är genomblöt...hur sjutton undviker man det? Kanske ska prova med att bara byta blöja och sedan låta honom somna igen...men det känns liksom som jag utmanar ödet...jag menar tänk om han fortfarande inte somnar om och tänk om det faktiskt är så att han är jättehungrig (han äter nämligen upp allt i flaskan på natten).

2011-04-13 @ 11:30:02
Postat av: Anonym

Dem har olika tillväxtfaser och dem faserna kan störa nattsömnen. Då krävs det mer mat vid dessa faser, vilken man nog ska ge, även om det är på natten. Min knatte har sovit hela nätter sen han föddes utom en period när han va 3 4 månader då han vakna på natten, fick lite mat och sov vidare sen. Detta va bara under en veckas tid. Sen sov han hela nätter igen och gör det fortfarande. Åtta månader på söndag =)

2011-04-14 @ 11:46:16
Postat av: isabella - mamma till Eira

ja som sagt.. Eira vaknar varannan timme och somnar inte om förrän hon får mat. runt fyra vissa nättern vaknar hon till ordentligt och kan ligga och prata en stund innan jag stoppar in tutten och lägger henne på sidan och hon somnar om. TACK o LOV!

2011-04-16 @ 20:21:03
URL: http://isabellaskrypin.blogg.se/

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...