Hick hick

Har nyss ätit frukost och lämnat Liam på dagis. Bebisen har hicka. Tror den ligger med huvudet ner nu. Börjar känna hur den når hela vägen upp till revbenen ibland. Som när jag ligger på sidan i soffan stormtrivs bebis att ligga på diagonalen och pilla mir i revbenen med fötterna. =)

Det är verkligen stor skillnad på rörelserna oxå. Förr var det nätta små sparkar, sen kom slagen och nu känns det mer som en ångvält. Magen ändrar form och kan sticka ut på sina ställen. Jag själv börjar bli mer och mer okoncentrerad på omgivningen och är nog snart helt instängd i min bebisbubbla. Mitt minne blir sämre och sämre, trots massa lappar och påminnelser överallt. Jag tror hjärnan förbereder mig på att bara ha en sak i skallen, bebis. =)

Det betyder även att mer ansvar hamnar på älsklingen. Det jag glömmer måste han komma ihåg. Viktiga saker då. På jobbet blir det bara mer och mer snurrigt och nu visade det sig att jag jobbat för länge på tisdagarna den senaste tiden. hahahaha Men det är bara att dra på smilbanden och ursäkta sig och gå vidare. Kan ju inte hjälpa det...



Drömmer mkt om bebisen nu. Att den finns hos oss. Ibland är h*n redan ett par år, i natt var h*n nyfödd. Minns att jag grät i min dröm i natt. Bebisen var helt plötsligt en docka. Jag hade inget barn. USCH va hemskt det var!

Nu är det inte lång tid kvar och jag längtar ihjäl mig. Känns helt underbart att vakna på morgonen och "komma ihåg" att jag snart ska bli mamma. Vi har köpt allt vi ska och nu väntar vi spänt på vagnen. Bebiskläderna ska tvättas och babygymmet ska sys... Sista oktober gör jag sista stämplingen på ett tag. Längtar såå mkt efter julen oxå, tror den kommer bli den bästa på flera år!


Kommentarer

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...