Utan krusiduller


Tack alla som gett mig respons på mitt desprata inlägg om hjälp!
Känns skönt att höra att det blir bättre.
I fredags försökte vi på nytt,
men resultatet blev ännu en sen natt och två förstörda föräldrar!

Så på lördagen struntade vi i "vår plan"
(förutom våra fasta mattider)
och njöt ist av helgen.
Vi lagade god mat och myste med tända ljus.
Älsklingen hade köpt blommor till mig! =)

Kvällen fortsatte i soffan med gurk- och morotsstavar med tsatziki,
och självklart gottis.
När klockan slog midnatt och filmen var slut
hade älsklingen somnat på soffan och jag bestämde mig ganska
snabbt för att ge upp nattens måsten och
tog lillan och gick in i sovrummet och vi kröp ner i sängen.
Utan krusiduller somnade hon med den nya nappen
(och helt underbara napp som mormor köpt efter ett tips)
och sov till magen började kurra vid 03.
Ammade typ sovandes och sen däckade vi igen.
Halv sju var det dags igen, ammade i koma typ.
Sen tog vi sovmorgon till halv tio.
En underbar natt utan krusiduller! Nu vet jag att lillan kan sova iaf.
Nästa steg blir att få henne sova i sin säng...

To be continued...



Kommentarer
Postat av: ulla

Hej Tess!

Grattis till tösen som nu börjar bli stor!

När mina var små o ville äta äta på natten brukade jag lägga dem till tutten, o sen somnade jag om..

Den lill* släppte o somnade gott vid sidan om mej när h*n var färdig!

Funkade fint.

O det ÄR sant, du lägger dej inte på henne!

Däremot kan det hända att hon lägger sej på dej när hon blir lite större o vill ligga i er säng..

Ha det gött!

Kram Ulla

2011-01-09 @ 16:27:33
URL: http://bullmamsen.blogspot.com

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...