Det här med VAB

Idag är ingen bra dag. Meja är sämre och innan hostade hon så att kräktes. Stackars liten! Ringde vårdcentralen men känns som att dom inte tar en på allvar. Fick ett tips av mamma om en barnklinik som jag ska ringa. Jag börja tro att Meja kanske är allergisk och att hostan kan vara astma...

När jag sen ringer jobbet för att tala om att jag ska vabba slutar det ändå med att jag måste jobba.....................
Har pratat med andra föräldrar om det här med VAB och att vara hemma med sina sjuka barn är ju något som är det mest naturliga i världen. Varför är det så många arbetsgivare som suckar högt när det väl blir aktuellt?
Jag hör ofta föräldrar som har "hals-" eller "öronbarn" som är hemma jättemkt med sina stackars små sjuklingar.
Jag är glad att Meja ändå inte vart så mkt sjuk, har ju hört skräckhistorier om VABbande föräldrar. De gånger Meja inte kunnat vara på dagis och vi ändå vart "tvugna" att jobba har jag haft turen att ha mina underbara föräldrar som hjälpt till. Vad hade hänt annars?!

Nu får jag sluta. Inte bra att skriva när man är upprörd. Ni fattar.


Kommentarer
Postat av: emma

jag har för mig att man inte behöver någon remiss upp till barn och ungdomsmottagningen på sjukhuset så ring upp till dom om kolla.

2012-04-18 @ 12:25:12
Postat av: Ulla

Vad skulle vi göra utan föräldrarna? I vårt fall är det H:s päron som får ställa upp i tid o otid..

O den där sucken när man ringer o ska VAB:a, den är INTE särskilt kul. Kan jag hjälpa att mina barn blir sjuka kanske??

Kram

2012-04-19 @ 10:59:43
URL: http://bullmamsen.blogspot.com

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...