V 32

I morgon går vi in i v 32. =) Hade en tuff vecka förra veckan med magsjuka och till följd av allt liggande blev foglossningen en tortyr! Men nu är jag på benen igen och mår faktiskt riktigt bra! =) Har visserligen börjat samla vatten i kroppen. Samma sak hände med Meja och då gick jag upp 16 kg de sista 10 v! Så jag vet va jag har att vänta...
Var på besök hos BM för två veckor sedan och det resulterade i ett SF mått på 28 cm. Han låg med huvudet ner men inte fixerad. Hjärtljuden låg på 134-140. Mitt blodtryck var lite högre denna gång; 120/60 men järnvärdet var bra (för att vara mig), 111 låg det på. Vikten låg på +12 kg.
Vi pratade lite om förlossningen. Jag känner mig inte så orolig denna gången. Det blir ju ändå inte som man tänkt sig. Jag är mest orolig över att lillebror ska vara större än Meja. Hon vägde ändå 4095g. Sen ha jag tänkt mkt på hur smärtan från foglossningen ska påverka mig i förlossningsarbetet, men både BM och min läkare har "lovat" mig att det inte kommer påverka alls, så det känns tryggt.
Så är jag lite nervös över att det ska gå så himla snabbt. Med Meja tog det, från att vattnet gick (hade inga värkar innan det), till hon kom gick d 11 timmar och då var det "bara" 4 timmar med onda värkar, krystvärkar och förlossning...

Men nu är du snart här, lillebror. Som vi längtar efter dig! Du är en riktig vilding i mammas mage och du lyckas säkert sparka sönder ett revben innan du kommer ut. ❤


Kommentarer

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...