Ännu mer ocensurerat

Måste bara dela med mig:
Jag stog där i duschen och gjorde som vanligt mina nya "härda-bröstvårtorna-rutiner". Jag greppar ett ordentligt tag om bröstet och trycker. Vips kommer där vätska ur brösten. Chockad och glad på samma gång upprepar jag proceduren på andra brösten och vips kommer det därifrån oxå. En genomskinlig vätska som är lite vitgrumlig. Det komiska är att det stack till i brösten häromdagen, (som jag läst att det ska kännas när mjölken rinner till) men jag anade ju aldrig att det verkligen var så...

Är detta ett tecken på att min mjölk kommer att fungera? Kommer det alltid såhär tidigt?


Kommentarer
Postat av: jennie

mjölken kan börja rinna/läcka tidigt så de är ingen fara, endast jobbigt (man kan köpa pads o ha i bh:n om de behövs, finns på babyhyllan)



ja kunde me trycka ut mjölk ur mina bröst, först en genomskinlig vätska o sen kom en vit lr gulaktig vätska om man fortsatte trycka.

kom på sen att de kanske inte va så smidigt att sätta igång produktionen av mjölk så försökte låta bli, men testa lite redan nu o hitta teknik borde inte va hela värden..

men tyckte de va skönt sen när barnet kom att man visste hur man skulle "handmjölka" för att släppa spänningen ur brösten (när mjölken rinner till när barnet kommer så kommer brösten bli super spända sten hårda! o då kan de va bra att kunna trycka ut lite mjölk förhand bara så att spänningen släpper!)

2010-08-27 @ 11:14:49

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...