BVC - inte ok!

8.15   Ringde BVC. Kopplades till en telfonsvarare som bad mig spela in ett meddelande och dom ringer upp i mån av tid. (?!?! I mån av tid !??!?!)

8.30   Ringde till Vårdcentralen, knappade in mitt telefonnummer: "Vi ringer upp dig på telefonnr ... kvart över tio i förmiddag."

VÄNTAR... (Ringer x-antal gånger till BVC under tiden, men bara telesvar)

10.15  Ringde och dubbelkollade att jag fortfarande hade plats i kön. Det hade jag.

10.45  Vårdcentralen ringer upp. Vi får en tid 11.15

11.00  Sätter oss i väntrummet.

11.45  Frågar vad som pågår. Får veta att sköterskan är sen.

12.00  Träffar sköterskan. Undersöker. Får bedövningssalva som ska verka minst 30 minuter och vi fördriver tiden med att slänga i oss en hamburgare var.

12.45  Träffar annan sköterska. Hon tittar och klämmer. Hon går och pratar med läkare.

13.15  Får beskeded att åka hem och behandla med alosolsprit. De kunde inte svara på hur eller varför det ser ut som det gör.

13.30  Köper diverse saker på Apoteket.

13.50  Ringer jobbet och anmäler VAB när jag inser att jag inte kan lösa det på annat sätt...

NU är jag helt slut. Ryggen och magen har inte gillat våra bravader hit och dit idag och visar det med att göra ont överallt! Hungern gör sig påmind om och om igen, men jag orkar inte laga någon mat. Var på dagis och visade upp den omplåstrade handen och nu blir det power-nap.

Ni som har varit i kontakt med BVC, tar det alltid så lång tid att få tid? Vart vänder ni er när ert barn är sjukt? Med denna erfarenhet vänder jag mig till akuten i första hand nästa gång...


Kommentarer
Postat av: jennie

ringer alltid vårdcentralen först, men även vår vårdcentral e värdelös!!!!! fick inte ens tid till freja när hon hade haft 40,5 graders feber i 4 dagar..."det e bara en vanlig förkylning"...??????????????? hon hade lunginflammation och öroninflammation...fick tid direkt hos norrekatts vårdcentral.

2010-08-27 @ 20:49:39

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...