Promenad, bullbak, fika...

Ja, dagen har vart fylld med action. Jag som sa till älsklingen igår, innan jag stupade i säng, att jag nog mest kommer slappa idag på min lediga dag. Men ikke. =)

Promenerade till dagis med Liam. 50 min dit, 30 min hem. Var rastlös som en myra när jag kom hem och eftersom jag inte kunde sitta på uteplatsen, (en historia för sig själv, kommer nedan) så bestämde jag mig för att ÄNTLIGEN baka bullar.  SMARRIGT!

Innan bullarna ens hann bli färdiga hade jag redan bestämt träff med Ninni på Eurostop. Vi shoppade lite, (hittade en fin duk till köket på Hemtex, thats it) och sen tog vi en fika.

Har haft en ihållande huvudvärk idag, så när jag kom hem satte jag mig på uteplatsen med en Knep & Knåp tidning. Även ryggen har fått en del stryk av allt promenerande och degknådningen.
Idag har även den ursöta nalleoverallen kommit! Supernöjd!
Älsklingen lagade lasange och efterrätten blev melon.




Granntöserna kom förbi och visade deras kattungar.
De är till salu, intresserad?


Uteplatshistorien: Vår granne ovanför, en för övrigt mkt trevlig dam som verkar älska livet och allt där till, tex blommor! Hon har heela balkongen täckt av diverse krukväxter i alla former och färger. Jättefint säkert, MEN när hon vattnar så regnar det på vår uteplats och stolarna och bordet blir blöta. Vi kan inte hänga ut tvätt eller ha någonting i vattenfallets väg... Så var det även denna morgon, när jag kom hem svettig efter världens promenad. Så jag sa till henne att vi måste komma med en lösning på det här nu, det kan inte fortsätta såhär. (Märk väl att älsklingen sagt till henne minst fyra gånger tidigare.) Hon sa faktiskt inget till sitt försvar. Istället hade hon köpt en blomma och ställt på vår uteplats när vi var borta, med ett kort som sa "Förlåt mig".  !!!!!!!! What to do ???



Blomman från grannen ovanför...


Kommentarer
Postat av: Fröken M

Du som bor hyfsat nära ullared och kanske har vägarna förbi där ibland.. Har du några tips på bra grejer man bör kika efter under ett besök där ? =) kram

2010-07-28 @ 19:54:44
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Janina

Nawww vilken gullig granne hahahaahah, nu måste du ju låta henne vattna sina blommor även om det proppar hos dig. Riktigt roligt att börjat uppdatera oftare!!

Du får komma med mer tips om gratissidor hahahah. Fick hem den där kryddan från knorr tror jag, fy fan så äcklig den verkar hahaha. kram kram

2010-07-28 @ 20:13:19
URL: http://yahneenah.blogg.se/
Postat av: Ninni

Haha, kul granne ;)

2010-07-29 @ 06:50:33
URL: http://ninnirunemyr.blogg.se/
Postat av: ullis

Det var ju gulligt av henne =) Håller med Janina. Men hon kanske kan vattna dom lite mindre i taget så att det inte rinner över...

E oxå sugen på Inseption och det läta som en film för mig när jag läste vad du skrivit. Massa biofilmer jag vill se nu ju...hmm...

2010-07-29 @ 23:11:46
URL: http://ulricalovisa.blogg.se/

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...