Mvc i tisdags

Ser att jag glömt skriva om MVCbesöket i tisdags.

SF mått 35 cm (så lite över normalkurvan)
Järnvärdet låg på 122 (bästa hittils, troligen beror det på att bebis inte tar lika mkt nu)
Mitt blodtryck var 110/60
Bebis hjärtslag låg på 128slag/min

Vi fick se (med den supergamla UL-apparaten) att bebis låg med huvudet neråt och med kroppen rakt upp fast på sidan, det förklarar hur jag kan känna ett ben långt ut i höften. =) Huvudet ligger i position, men fortfarande ruckbart. Vi pratade en hel del om förlossningen och vi ställde frågor och redde ut några frågetecken. Vi gick igenom förlossningsbrevet och andra praktiska saker.

Jag har aldrig varit rädd inför förlossningen, men såklart nervös, för jag vet ju inte vad komma skall. Men nu känner jag mig taggad och riktigt ser fram emot hela grejen! Tycker det ska bli en häftig grej att få uppleva och älsklingen delar min uppfattning (med en viss nervositet dock). Vi har till och med funderat på att filma hela förlossningen, just för att vi är så hypade på när bebis väl kommer ut, det är ju bara såå häftigt!


Kommentarer
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2be

filma bara för gusskull inte däääärnere. :P

om ni bestämmer er för att filma alltså.

och ställ kameran nånstans så inte din kille hellre håller kameran än hjälper dig- det är ju inge bra. :P

2010-11-06 @ 13:14:05
URL: http://donkens.blogg.se/

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...