Fredag, åh fredag

Klockan ringde halv sju. Det var kolsvart både inne och ute.
Jag snoozade två gånger. Sen blev det brottom.
Medan jag slängde i mig frukost tog älsklingen en dusch.
Sen var det min tur i badrummet.

Kl 8 satt vi tillsammans med de andra blivande föräldrarna i mörkret,
runt bordet i skenet av alla tända stearinljus.
Trötta med nyfikna lyssnade vi på BM i två timmar.

Kilade ner på Lindex efter tio. Hittade ett par jättesöta vantar
som vi köpte till bebis. Matchar nalleoverallen exakt.

Mötte upp Thore och Carro(tkake) och efter ha gjort ett ärende
satte vi oss på Roberts Coffe och fikade och babblade.

* * *

Eftermiddagen har spenderats framför datorn.
Håller på med en "Min graviditet"-bok på Libero.se.
Skriver ner tankar och upplevelser, vecka för vecka,
lägga upp bilder och lite sånt.
Så ska jag köpa den när den är helt i fylld och ge till bebis.

Nu ligger jag på soffan, mätt och belåten.
Älsklingen är hos grannen och spelar och dricker lite öl.


Kommentarer
Postat av: Hulda

Föräldrautbildning kl 08 på morgonen, mina träffar, som jag tyvärr inte har kunnat gå på har varit på eftermiddagen mellan 15-17.

2010-10-30 @ 09:14:30
URL: http://www.humlanspyssel.blogspot.com

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...