Handarbete är faktiskt kul!

Vid tolvslaget satte jag mig till rätta hemma hemma hos föräldrarna.
Det bjöds på middag, fiskbullar, min favorit! (Älsklingen avskyr det så blir aldrig att jag äter det.)
Efter maten åkte jag och mamma till loppisen i närheten, hon skulle boka bord.
Passade på att leta efter en glöggservis, men utan resultat. Är oxå på jakt efter liten mortel.

Påväg hem stannade vi inom ICA och köpte fika. (hehe rimmade ju)
Blev sugna på rulltårta, men de som fanns såg så fabriksgjorda ut, så väl hemma slängde mamma ihop en smet.
MUMS!



När vi suttit länge å väl i soffan och tjabbat en massa gick jag och mamma till köket och hon lärde mig att sticka. Jag har tänkt ett tag att jag vill sticka en "fuskolle" till Liam och en halsduk till mig.
Nu har jag påbörjat både och. Fuskollen lämnade jag kvar, det är på en mer avancerad nivå,
medan halsduken är bara fram och tillbaka typ, fast med två färger. =)

     





Tadaa! Början på min halsduk!
Vet ju en som kommer ha träningsvärk i mina fingrar i morgon.
=)


Kommentarer
Postat av: ulrica

åh vad mysigt att sticka =) kanske man kan önska sig nåt mysigt i julklapp av stickar-tess?

2010-10-24 @ 01:40:26
URL: http://ulricalovisa.blogg.se/
Postat av: Hulda

JA det är riktigt roligt att handarbeta :-) Jag hade inte kunnat slappna av utan det :-)

´/Sofiech78 "Hulda"

2010-10-25 @ 16:35:57
URL: http://www.humlanspyssel.blogspot.com

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...