Nya vanor


Då har vi klarat av femte natten utan nattamat. Nu vågar jag säga det, eller skriva det iaf. När hon har vaknat på natten så har jag skyndat mig på toaletten, hällt i mig vatten och satt mig till rätta, men då har hon somnat om igen! Första nätterna var lite jobbigt, vaknade sprängfylld och hade ont. Men för att anpassa och minska mjölkmängden (dels den orsaken) har vi bytt ut två mål på dagen till flaska. Igår introducerade vi smakisar och passade på att ändra lite i mattiderna.

Det nya schemat blev såhär (ca):

7.00 Amma
10.30 Smakis
11.00 Amma/flaska (beror på bröstmjölksmängden)
15.00 Flaska
18.00 Flaska/amma (beror på OM det ammades eller flaskades tidigare)
19.30 Mysamma innan läggdags

  

Det sägs att mkt förändras när bebisarna blir 4 månader. Jag hoppas att det bara blir till det bättre och inte att det blir ett bakslag nu när vi har så bra rutin på både sömnen och maten. Enligt BVC så behöver det inte bli någon drastisk förändring om det inte redan skett.

Nu sover lillan och jag ska lägga babygymmet i tvätten. Nästan varje gång hon rullar runt, (för det mesta hela tiden) så blir hon arg som ett bi och sen kräker hon.


Kommentarer

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...