A lot of work


Efter jag och lillan lämnat storebror på dagis tog vi oss en morgonpromenad. Det kändes som att vädret bjöd på sin sista sommardag. Vi gick till mitt gamla jobb och var där en timme och tjötade. När vi precis kommit hem ringde dom från jobbet och undrade om jag kunde komma in ett par timmar. Mamma kunde passa lillan så jag tackade ja. 15-20 blev d, och det var en trött Tess som kom hem vid nio, (tog bussen både till och från jobbet).

Har jobbat en hel del nu, och det har faktistk vart riktigt kul! Trots att hjärnan haft "semester" så kommer jag ihåg alla koder. Det har vart skoj att träffa alla kollegor, även om det vart en hel del sommarjobbare, och det har vart skönt att få vara "bara Tess" och inte "mamma Tess", att få prata om vädret och höra kundernas sällskapssjuka små historier. (Jag lär väl spy på detta inlägg om ett år!) I januari är jag tillbaka på heltid och då blir det att jobba jobba jobba till nästa unge kommer... ;)



Jag i mina arbetskläder.
En bild från min första dag i våras.


Kommentarer

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...