Morotskaka


Mums!
Idag bakade jag en god och saftig morotskaka.



(Bilden är lånad, glömde ju såklart ta kort.)

Detta recept använde jag mig av:

Skala och finriv 500 g morötter.
Vispa 6 ägg, 3 dl socker och skalet från 1 citron poröst.
Blanda 1 krm salt, 1/2 tsk kanel, 200 g kokos, 100 g malda
eller finhackade nötter, 1 1/4 dl vetemjöl, 1 1/2 dl ströbröd,
1 tsk vaniljsocker och 2 tsk bakpulver.
Rör ner i äggvispet tillsammans med morötterna.
Häll i en smord långpanna (ca 25 x 45 cm).
Grädda mitt i ugnen på 200 grader i ca 30 minuter.
Bred på ett täcke av 400 g färskost (av philadelphiatyp),
2 msk färskpressad citronjuice, 2 tsk vaniljsocker
och 1 1/2 dl siktat florsocker.

(Personligen hade jag nog bara tagit i 1 msk
citronjuice till täcket.)


Kommentarer

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...