1:a vaccineringen


Idag var det dags för lillan att få sina 3 månaders vaccin. Jag var nervös, älsklingen var lugn och lillan anade inga ugglor i mossen. Först vägde och mätte vi henne; 6655 g och 63,5 cm. (En ökning med 200 g och 1 cm på 12 dagar!) När det blev dags för sprutorna valde vi att hon skulle få båda på en gång i varsitt ben. Älsklingen stog brevid och underhöll Meja och vips var det över! Hon grät i en minut. EN MINUT! Jag hade målat upp värsta skräckbilden där hon skrek slut på sina små lungor! Nöjda och glada traskade vi därifrån.




Pluttan tar igen sig i sängen


Kommentarer
Postat av: Tora - Viggos mamma

huuua, jag avskyr de där sprutorna. Jag grät när Viggo fick sina första, snart är det dags igen. USCH!



Sv: använder photoshop, har gjort en egen stämpel där som jag använder mig av. Bara att googla på hur man gör :)

2011-03-15 @ 21:56:27
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...