BVC - 3 mån


Lillfisen växer så det knakar och det kunde bvc bekräfta i torsdags. Nu väger hon ca 6400 g och är 62,5 cm lång! 12 veckor har passerat - redan!!! - och på onsdag är hon 3 månader! Shit! Om tiden ska gå såhär fort så kommer jag inte hinna med! Hon växer ur kläderna så fort att jag knappt hinner blinka.



Drunknar nästan i sin babysitter - 2 v



Nu får hon knappt plats längre

Nu är hon inte lika förtjust i att somna i mitt knä - pappas går bra. Hon uppskattar leksakerna mer och greppar fint. Hon visar klart och tydligt att hon trivs/inte trivs. Vägrar fortfarande napp. Gillar att ligga på soffan och leka. "Pratar" massor. Sover i sin spjälsäng. Har bytt till nr 3 på blöjorna. Hatar fortfarande att ligga på mage och träna nacke. Hon är intresserad av vad som händer runt om kring och vill inte längre ligga still i vagnen tex.

När ska man byta till sittdel till vagnen?


Kommentarer
Postat av: emma

Vi bytte till sittdelen när Max var ca 3 månader. Han vägrade att ligga ner. När vi bytte blev han nöjd för då kunde han se allt. Han halvsitter upp i den så det inte ska bli för jobbigt efter ett tag.

2011-03-06 @ 12:53:38
Postat av: Emma

Vi bytte också till sittdelen när sonen var tre månader för han vägrade ligga i sin liggdel (bar runt honom i bärsele).

Kollade med BVC och hon sa att det va okej om jag la honom ner när han somnade. När sittdelen kom på så älskade han sin vagn och gör det fortfarande. Så mitt förslag är att testa och byt!

2011-03-10 @ 21:29:04

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...