Bankmötet


Jaha, då var det bankmötet avklarat. Det gick väl sisådär. Vi har helt klart ekonomin till hus, men de nya reglerna ställer till det när man inte har sparat nåt. Jag frågade faktiskt rakt ut hur förstagångsköpare gör, och kvinnan bakom miniräknaren fick en besvärad blick och vred sig lite i stolen till ett litet pip som mest lät som "nääeejje, det är tufft".

Men vi hänger inte läpp för det. Vi fick matnyttiga tips och en ny synvinkel på det hela. Så nu börjar vi lite från andra hållet ist. För här kan vi inte bo ett längre tag och en större lägenhet kommer hamna på samma kostnader som ett hus, vilket inte är OK.
Vi sket i husvisningen idag. Det var inget optimalt boende ändå med tomten som inte var friköpt. Det förstår vi nu.
Så åter till hemnet.se och djupdykningarna i allt vad hus och bra-att-veta sajterna på nätet skriver om.

Nästa gång är det vår tur! =)


Kommentarer
Postat av: Liv

Är det där med kontantinsats? Helt jävla hopplöst. Vi har försökt byta vår Saab men det går inte pga kontantinsatsen. Och ska man köpa hus är det ju mycket pengar det handlar om! Jag har också tänkt på vad man ska göra när det är första gången. Nån gång vill vi också köpa hus så det är väl bara att sätta igång och spara.

2011-09-28 @ 10:44:43
Postat av: DONKEN- Vince & Doas Morsa

och vi har tvärtom...

har sparat massor, men jag har inget fast jobb, så då kan vi inte spara, på pappret.

vi HAR råd att ha hus, men barken räknar på schabloner som i hur alla andra spenderar pengar runt sig och kring sig. vi spenderar inte häften så mkt som den där förbannade schablonen sa...^^



så nu startar jag mitt egna, för jag ska ha ett jobb oavsett om jag får ett extrajobb eller inte.

2011-09-28 @ 13:52:54
URL: http://donkens.blogg.se/

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...