Tystnad


Sitter här vid köksbordet med en kopp kaffe. Det är bara jag och katten hemma. Så tyst, nästan skrämmande. Älsklingen är på väg hem från jobbet. Lillan är hos sin mormor. Hon ska vara där och busa under tiden vi ska göra några ärenden.

I morse var det en förkyld mamma som vaknade, helt yr i bollen och alldeldes för tidigt, av en irriterad unge några rum bort. Tror knappt att jag blev frisk från förra förkylningen. Lillan hostar lite hon oxå. Dessutom har jag fått en äcklig vagel i ögat. Tror jag kräks! Har aldrig haft nåt sånt innan. *ryser*

Nehepp, nu ska jag byta om och sen njuta några sekunder på sofflocket innan gubben kommer inklampandes och det blir dags att ge sig iväg.



Såhär höll Meja på sist hon var hos mormor och morfar. =)


Kommentarer

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...