Häng på stan


Det var längesen Meja bjöd på sovmorgon, och denna dagen började strax efter 06 som vanligt. Planen idag var att få en tid till läkare för att reda ut varför hon hostat så länge och nu plötsligt fått feber. Vid halv nio hade vårdcentralen ringt upp och vi fick tid 10.30. Trots att vädret var lite osäkert tog vi bussen in till stan, (tror inte Meja åkt buss vaken nån gång i sitt liv) och så spännande det var. Stor lång bil med okända människor som åkte med. (På hemvägen satt hon på eget säte och kunde titta ut.)
Kom in lite tidigt så vi passade på att ta en snabbis i affärer. Hittade små söta klädnypor som jag ska ha till mitt lilla projekt i barnens rum. =)

Hos läkaren gick det bra. Meja förvånar verkligen, (inte mig, mest läkarna) med sitt lugna och duktiga beteende. Läkaren kunde undersöka henne hur lätt som helst, trots att hon klämde ihop bröstkorgen när hon skulle lyssna på lungorna. Jag kan inte påstå att jag kände mig lättad när vi gick därifrån. Dom tog inga prover eller skrev ut medicin, vilket i mina öron betyder att man inte blir botad. I Mejas fall sa läkaren (vilken för övrigt var väldigt upplysnade) att hostan berodde på olika virusinfektioner som kommit på rad. Att hon inte hunnit bli frisk innnan hon blivit dålig igen. Hon uteslöt lunginflammation med nämnde astma, vilket jag tänkt på tidigare. (Jag har astma och hade problem redan som liten.) Men läkaren kunde inte göra någon undersökning på astman eftersom Meja har en virusinfektion. Så vi ska bara hålla koll.

Vi var kvar ett par timmar på stan. Melinda kom in och gjorde oss sällskap när vi satt på McDonalds. (Jag belönade mig själv att jag har en sån duktig dotter, och har man vart duktig hos doktorn får man äta McD. =) )
När Meja somnat i vagnen tog vi en kaffe på Regnbågen och tjötade bort två timmar.



Meja med sin Happy Meal.

Det typiska är att Mejas hosta blivit värre under dagen, så det får bli ett nytt samtal till vårdcentralen i morgon.

Kommentarer

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...