Nyår


Nyårsafton spenderades ute i Kvibille hemma hos Tobbe och Louise. Det var vi fyra och Meja plus ett annat par och deras 9 dagars bebis. Och tre hundar.
Grabbarna hade lovat att laga maten så de slängde sig på uppdraget direkt, men det tog två timmar innan vi kunde sätta oss ner och njuta av den mumsiga hummersoppan.
(Innan vi kunde njuta hände dock en liiiiten olycka. Vi råkade elda upp all dekoration. Den lixom kom lite väl nära stearinljusen och vips förvandlades serpentinerna till aska, duken blev hålig och några partyhattar fick en liten kyss.)

  

Full koncentration.  =)



Dekorationerna innan dom brann upp.



Meja lekte rödluvan.



Förrätt, hummersoppa och löjromssnitt.



Partyhattarna på. =)



Smiilee! =)


Till huvudrätt blev det entrecôt med potatisgratäng och rödvinssås. Även den väntade vi länge på så vi slängde i oss och blev dömätta direkt. Det var med nöd och näppe att vi hann trycka i oss alla tre rätter innan klockan slog tolv.

Tolvslaget blev lite hippsomhapp och jag lixom "missade" det lite. Älsklingen var i hallen och letade ytterkläder och ingen hade satt på teven på " Ring klocka ring...", raketerna small överallt och jag hade inte ens ett glas att skåla med. En puss och sen gick grabbarna ut på terassen och rökte cigarr.

Meja sov sig genom hela skådespelet. Jag var tacksam, Älsklingen var lullig. Vi ställde fram massa gottis och tog oss en kaffegök och slängde fram "Lika par leka bäst". Men trots att alla tre kvinnor var nyktra spelade vi bort reglerna och blev mer och mer förvirrade för varje varv. =)

När klockan slog halv två gav jag upp. Då frös jag som en stucken gris, (trots 26 grader och en filt), och gick å la mig. Innan jag hade frysit klart och hostat ihjäl mig hade jag givetvis väckt Meja, som TOTALvägrade att somna om. Hon sov max en timme från 03 till vi åkte hem vid tio dagen efter!


Kommentarer

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...