Meja


Har ett tag haft ett inlägg på G om Meja och hennes "färdigheter" som jag fyllt på lite då och då, men inte riktigt "vågat" publicera. Aa, ni vet, man kan ju bli anklagad för skryt eller någon annan slags provokation. Men så läste jag min kära vän Toras blogg där hon hyllade sin underbara son Viggo och rabblade upp alla hans duktigheter, så nu "härmar" jag henne och lägger ut mitt inlägg... =)



Meja förvånar mig varje dag! Jag trodde inte jag skulle bli lika överraskad av hennes framsteg som när hon var liten bebis och lärde sig de stora stegen som att rulla runt, krypa och gå, få första tanden och börja på dagis, men nu händer så mkt som verkligen gör mig till en stolt mamma till underbaraste dottern i världen!

Att hon kan sätta på musiken på stereon och sätta igång en sin kära Pingufilm på dvd spelaren har slutat förvåna mig. Det går lixom på automatik nu. Jag frågar om hon vill se på film, och hon går in i sitt rum och trycker igång den, sätter sig i puffen och tittar. Frågar jag henne om vi ska lyssna på musik trycker hon på play och dansar loss, ändrar låt och stänger av när det räcker. Hon har lärt sig min iPhone nu. Hon kan öppna slidelåset och bläddra mellan apparna.
Hon älskar att hjälpa till här hemma. Damsuga, sopa, ladda tvättmaskinen, torka bordet, torka golvet... Favoritleksakerna nu är Liams bilar. Hon kör runt med dom och brummar med munnen.



Det är mkt "mamma" och "pappa" just nu. Hon har oxå lärt sig säga Liam och Meja (pekar på sig själv och säger mmeeeejjjja). Titta, där, oj, dricka, ja och nej har sagts ett tag. Nya ord är katt, blöja, nana (sova), äpple, lampa.

Tror att sjunde tanden är på väg. Tredje i underkäken. Nog därför hon var dålig i magen och gnällt en massa denna veckan. Plus hennes enorma utveckling. Det har verkligen hänt en massa på kort tid. Härliga unge!

Kan skriva hur mkt som helst känns det som. Men nu finns det iaf skrivet. (Har slarvat en del med hennes bok, då är bloggen toppen att dokumentera i. =) )


Kommentarer
Postat av: Hulda

Duktig tjej! Klart man ska få skriva om sina små hjärtans framsteg! Bara kul att läsa även om jag blir lite smått nojjig över varför Melvin inte kan allt som Meja kan trots att han är äldre... får skylla på att han är kille och att han inte går på dagis, samt att han är född för tidigt ;-)

2012-03-12 @ 11:48:17
Postat av: Tora & Viggo

åååh duktigaste underbara gosen!

Fattar du hur längesedan det var vi sågs eller?! Känns som ett ååår med tanke på hur mycket som har hänt - men det har ju gått så jävla snabbt också känns det som. Kommer ett ord ramlar de andra bara på känns det som. Hur häftigt som helst!

Varje nytt ord känns så himla stort. Underbara tider.



Hoppas på bra väder i helgen så vi kan ses!

LOVE!

2012-03-12 @ 21:13:21
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Lilla plutten! För mig händer det galet mycket mellan gångerna! Tror varje gång jag åker ner att hon ska vara precis som förra gången jag träffade henne, men varje gång är hon som en ny liten människa :) samma sak med Sofia... lite synd att det går så fort men ändå kul och fascinerande! Som tur var stannar det av lite sen när dom blir några år!

2012-03-13 @ 08:29:59
URL: http://ulricalovisa.blogg.se/
Postat av: Liv

Klart man får skryta om sitt barn :D man måste bara försöka låta bli att jämföra för alla barn är ju olika! Meja är jättedukig och hon ser så stor ut :)

2012-03-13 @ 08:56:11
Postat av: Fröken M - Vinn 200:- att shoppa för hos Lajbansson

Skryt på bara :)

Hon är ju super duktig så det är klart att alla hennes färdigheter måste rapporteras !

Kram

2012-03-13 @ 15:16:52
URL: http://frokenmela.se

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...