V.26

 
Fy skäms på mig!
Har verkligen varit superdålig på att fota magen denna gången. Men det har varit så mkt annat "i vägen". När vi vart på ultraljud i december och verkligen börjat förstå att vi väntar en liten bebis till, då plågades jag så mkt av min foglossning att jag inte kunde glädjas över graviditeten. Jag blev sjukskriven halvtid och det har funkat bra. Var på nytt samtal med läkaren i fredags och han förlängde min sjukskrivning till nedkomst. Lovade även "Bööje" (läkarens smeknamn på bebis) att jag inte ska ta de starka taletterna mer. Och då krävs det att jag tar det lugnt och inte bara kör på och sen tröstar mig med starka tabletter. Skärpning!!
 
Foglossningen har vart lite bättre idag, om jag jämför med igår. Hjälper när jag varvar stillasittande med rörelse. Magen börjar bli otymplig och det är jobbigt att sova. Har börjat få sammandragningar, men mest när jag vilar.
Veckorna rullar på och på lördag är det dags för v 27. "Bara" 13 veckor kvar. =)
Vi märker att Meja förstår ganska bra att det ska komma en ny familjemedlem. Hon pussar och kramar magen och pratar ofta om sin lillebror i mammas mage. =)
 
När vi var hos barnmorskan på första kontrollen visade magmåttet 22 cm. Bebis hjärtslag låg på 146-148.
Mitt blodtryck var lågt, 100/70, men det var samma sak när jag väntade Meja. Järnvärdet låg på 108, ok men på gränsen. Vågen visade +6 kg.
 
 
Magen från v 25.
HÄR är magen samma vecka med Meja.
 

Kommentarer
Postat av: kattis

Din mage är mkt mer rund nu än med meja då var den mer spetsig! MEn brukar man inte säga att med killar så blir de mer runda!?

2013-02-21 @ 00:16:49
URL: http://beliveindance.blogg.se
Postat av: Hulda

Men oj, jag har ju missat något stort!!!! Grattis! Vad roligt att ni ska en liten till! Är det en broster än så länge eller vet ni vad det blir? Jag har förresten lagt ner min "i huvudet på en mammaledig utlandssvensk" så det är bloggen ovan jag använder nu. Vi har snart en 1 åring och en 2,5 åring... helst sjukt vad tiden går fort.GRATTIS ännu en gång.

2013-02-21 @ 11:03:12
URL: http://humlanspyssel.blogspot.no/

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...