Lillebror


Lillebror, som blev en Levi, föddes den 7 juni 2013. Här är min förlossningsberättelse:

Vid halv sex, när vi var på väg hem efter Emilies, (min kusin), student, 7 juni 2013, kände jag att det kom svaga värkar. Tog två panodil innan vi åkte till Kattis, (Kims syster), student. Hade några värkar i bilen. När vi kom fram gick slemproppen och värkarna fortsatte, dock väldigt svaga, men jag förstod att det skulle dra igång... Lämnade kvar barnen och åkte hem för att hämta bb väskan. Klockade värkarna i bilen och hemma. Hela tiden 4-5 min mellan. Ringde in till förlossningen runt åtta. Runt nio åkte vi in. Det var rondbyte när vi kom in så vi fick ett rum och Kim sprang tillbaka till bilen för att hämta bb-väskan. Strax innan tio blev vi inskrivna och jag blev kopplad till ctg. Då blev värkarna starkare. Klarade bara ligga där 15 minuter. Bytte om till skjorta och en undersökning gjordes. Öppen 4 cm. Blev ganska knäckt av resultatet och förväntade mig många timmars kämpande och började prata med barnmorskan om smärtlindring. Jag skulle fundera tills dom kom tillbaka, men 20 minuter senare kände jag den dära tryckande känslan och bad Kim ringa på klockan. Öppen 7 cm! Nu började det bli väldigt intensivt och värkarna gick knappt att kontrollera. Jag andades mig genom dom Och höjde lustgasen. Ville trycka på och det gjordes en undersökning till och då var jag öppen 9 cm och fick tillåtelse att krysta. Krystade i tio minuter och
23.20 föds han. 4460 gram och 52 cm lång. ❤

Fyra veckor har redan gått och Levi är en snäll och glad bebis...


Kommentarer

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...