Facebookare i verkligheten


Det är ganska komiskt när man tänker på hur "vågad" eller självutlämnande man är på tex Facebook vs verkligheten.
Varför jag kom och tänka på just detta var för att jag mötte upp en tjej efter jobbet som skulle köpa en grej av mig, som jag sålt till henne via en säljsida på Facebook. På hennes presentationsbild såg hon sjukt kaxig och "putläppig" ut, men när hon kom fram till mig var hon en mus utan smink.

Jag tittade igenom mina egna presentationsbilder. OH MY säger jag bara! Tur att jag har så begränsad profil att bara mina vänner (som ändå vet hur jag är), ser de bilderna. En bild verkar ju vara ett desperat rop på uppmärksamhet eller nåt. Jag gillar de bilderna där jag ser glad ut eller gör något roligt, men jag vet inte vad jag ska tycka om de dära pose-bilderna. Visst tycker jag väl att dom är fina. ( Har vääldigt svårt för att se "normal" ut på bilder, måste alltid fula mig, då kan jag ju inte bli ful!? )



Mina 12 senaste profilbilder.

NÄ, känner att jag skenar iväg här lite. Men det här med profilbild. Man vill ju visa sin bästa sida, eller finaste...? Men hur blir det i verkligheten? Jag är inte, kan faktiskt säga aldrig, så snygg som jag är på min profilbild. Vem lurar jag? Mig själv eller mina vänner?


STOPP!!
Nu slutar jag skriva om detta. Har för mkt fritid på väg till och från jobbet, det är då jag kommer på sånt här. Publicerar detta UTAN att korrekturläsa.


Kommentarer
Postat av: Tora & Viggo

haha jag förstår precis vad du menar! Jag fular mig också, bästa sättet att inte se sådär misslyckat-snygg ut ;)



Hoppas att det inte är något med gosans tänder, men det borde det inte vara. De tål nog mer än man tror!

Längtar tills på fredag när vi seeees.



PUSS

2012-01-31 @ 20:58:04
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/
Postat av: ulrica

Så sant! Har oxå tänkt på det, att man oftast lägge rupp bilder där man är sminkad och stylad och gärna poserar på ett sett som gör att man nästan inte ser ut som sig själv!



Jag fick titta i en nygjord släktbok nyligen och reagerade direkt när jag såg min bild "Men, kunde ni inte valt en finare bild på mig" sa jag och då sa min bror "men där ser du ju verkligen ut som dig själv" och menade på att det är så jag ser ut största delen av tiden.



Man ser ju faktiskt inte hur man själv ser ut egentligen- visst har vi speglar och kamerror men de fångar sällan våra personliga rörelser, kroppsspråk osv. Framförallt för att vi gärna få till en min både framför spegelbilden och kameran.



Bra ämne tessie, me like =)



2012-01-31 @ 21:42:03
URL: http://ulricalovisa.blogg.se/

Va sa du?:

Namn:
I will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Skriv här:

bloglovin
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...